Home Nieuws & Blogs Laurens ten Dam - Ambassadeur bij Technolyt

Laurens ten Dam - Ambassadeur bij Technolyt

Laurens ten Dam - Ambassadeur bij Technolyt

Bij Technolyt heb je hem vast al eens voorbij zien komen. Laurens ten Dam is al een paar jaar een belangrijke ambassadeur van een aantal merken (Sea to Summit, BUFF®, Nathan, BioLite en Rudy Project) bij Technolyt. Wij vertellen je graag meer over onze samenwerking.

OVER LAURENS
Laurens ten Dam is een voormalig profwielrenner. Hij fietste in de grote wedstrijden mee op hoog niveau tot 2019. Na zijn tijd als profrenner wisselde hij de wielrenfiets in voor een gravelbike. Laurens noemt zichzelf tegenwoordig een prof-avonturier. De liefde voor het fietsen zit nog steeds diep maar uit zich voornamelijk op de gravelpaden.

LSRF
Het idee voor Live slow, ride fast (LSRF) begon toen Laurens op een evenement werd geïnterviewd door Stefan Bolt. Toeschouwers waren zo enthousiast dat hen gevraagd werd of ze dit vaker zouden doen. Zo ontstond het idee van een podcast. De samenwerking werd naar een hoger niveau getild en werden er een aantal “roadmovies” geproduceerd. Inmiddels heeft het Youtube kanaal 24,6K abonnees en de podcast gemiddeld 55k luisteraars per aflevering.

“SAVE YOUR ENERGY FOR THE BIKE, SO YOU CAN LEAVE IT ALL ON THE ROAD. IT’S THAT SIMPLE.”

Toen Technolyt-collega Dennis in de mix kwam werd LSRF een merk met fietskleding. Dit is niet zomaar kleding maar functionele fietskleding met trendy kleuren en prints. De link met Technolyt was door Dennis ook snel gemaakt. Peter Wayper zegt hierover:

“Het berust op samenloop van relaties. Laurens was al een bekende via een gezamenlijke vriendengroep. Dennis Bruin, alias Hosselaar, kwam in contact met Laurens via een aantal fietsevenementen. Een “sponsor” meeting werd bij mij thuis belegd en met een Noord-Hollandse “hand shake” werd het de deal bekrachtigd. Voor Laurens een nieuwe stap als professioneel avonturier na een omvangrijke succesvolle wielerprof carrière. Laurens en zijn team passen precies bij ons gecombineerde fiets- en outdoor marketingcampagne. Ook zijn oprechte en No Nonsens mentaliteit past bij de uitstraling van ons bedrijf en de merken/fabrikanten waar wij mee samenwerken. Tot de dag vandaag is Laurens samen met zijn LTD-team, een zeer gewaardeerd ambassadeur voor onze merken”  

Ook op Instagram gaat Laurens zijn account als een speer met ruim 74K aan volgers. In zijn stories zijn de producten van onder andere Sea to Summit, BUFF®, Nathan, BioLite en Rudy Project regelmatig terug te vinden.

saltlake_lian7P5A1497
Kopie van DSC06742